December drukte voor de webshops
Het schijnt dat Sinterklaas en de Kerstman hun nieuwe manier van inkopen gevonden hebben. Het is extreem druk de internet winkels in Nederland. Bij bol.com is er een record gevestigd van 8 bestellingen per seconde!!
Online shoppen wordt steeds een groter begrip onder de Nederlanders. Het is overzichtelijk winkelen, gericht zoeken en de gemakzucht om vanuit je stoel je spullen te bestellen die een paar dagen later op je mat vallen. Makkelijker kan niet.
In de aanloop naar Sinterklaas toe werd er massaal op internet gewinkeld op 1 december werd er alleen al bij bol.com 200.000 bestelling gedaan. Dat houdt ook in dat je veel drukte kan verwachten in de aanloop naar kerst toe.
Is uw webshop up-to-date voor de drukte voor de kerstdagen? Wij hebben 5 tips voor u op een rijtje gezet om de kerst drukte te overleven.
Het belangrijkste! Oog betrouwbaar.
Met je webdesign kan je ervoor zorgen dat je een moderne en unieke uitstraling kan creëren. Consumenten kijken erg naar het uiterlijk dus ook van een website. Wat altijd een betrouwbaar gevoel geeft is als de klant beoordelingen kan lezen van vorige kopers. Heeft u nog geen beoordeling optie op uw website dan kan Moodles die optie installeren. Voor mee vragen of informatie mail naar: info@moodles.nl.
Pas op! Vraag niet te veel of geen verzendkosten.
De meeste grote online winkels vragen geen verzendkosten. De online shoppers weten dat en zijn er gewend aan. De maand december is al duur genoeg dus nog eens veel verzendkosten schrikt de kopers af. Wat u eventueel kan doen is de verzendkosten verwerken in de prijs van de producten.
GEEN lange bestelformulieren.
De informatie die je van de klant wilt/ moet hebben moet efficiënt zijn. Het schrik de koper af als ze een compleet profielinformatie van zichzelf moeten invullen. Naam, adres, betaal keuze en eventueel de geboortedatum die waardevol kan zijn voor de marketing is voldoende. Houd het vooral duidelijk en kort.
LEVER SNEL.
Op het laatste moment nog een cadeautje nodig, je zet je computer aan en zoekt snel iets leuks. Maar een week verzendtijd is te lang. Dat komt omdat de consument verwend is met de snelle levertijden. Wat je steeds vaker ziet is: ‘Voor 4 uur besteld is de volgende dag in huis’. Wat ideaal is voor de laatste kerst inkopen. Zorg dat het leverproces goed geregeld is, zodat de klant niet langer als drie dagen moet wachten op de bestelling.
MAAK HET DE CONSUMENT MAKKELIJK.
Je cadeautjes online bestellen maar alsnog naar de winkel moeten voor inpakpapier is niet handig. Geeft de klant de optie om het in te laten pakken of te verzenden in een leuke kerstverpakking. De consument vindt dat makkelijk en zijn dan gelijk klaar.
Als u deze 5 tips gaat gebruiken en toepast op uw webshop komt u de maand december goed door en misschien wel beter als vorige jaren. Heel veel succes met de verkoop en het verzenden van de pakketjes!
Fijne feestdagen, Groetjes het Moodles team.